Pozycjonowanie i kampanie marketingowe www podstawą rozwoju firm

 

promocja firmJeszcze kilkanaście lat temu w Polsce nikt nie słyszał o czymś takim jak działalność internetowa. I nie ma w tym nic dziwnego, bowiem nasz kraj na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia stanowczo odbiegał od innych krajów zachodnioeuropejskich, nie mówiąc już o takich krajach jak Stany Zjednoczone. Z biegiem lat gospodarka polska zaczęła się jednak rozwijać. Nadal jednak firmy prosperujące w internecie, nie były wśród społeczeństwa traktowane zbyt poważnie. Biznes w sieci postrzegany był jako zajęcie niepoważne i nieprzynoszące zysków. Ostatnie lata pokazały jednak, że jest zupełnie inaczej. Firmy nie tylko przenoszą się do sieci, ale często zamykają swoje odziały w świecie rzeczywistym i decydują się prosperować tylko w cyberprzestrzeni. Dlaczego tak się dzieje? Powodów jest kilka, jednak wydaje się, że najważniejszy związany jest z konsumentami, którzy coraz częściej także wolą zakupy i transakcje przeprowadzone za pośrednictwem internetu.

Jak walczyć z konkurencją w sieci

Kilka lat temu konkurencja w sieci nie była zbyt wysoka. Większość firm dobrze prosperowała w tradycyjny sposób. Z biegiem lat okazało się, że o wiele bardziej intratne interesy można prowadzić dzięki nowym mediom. Warto wspomnieć chociażby o amerykańskim wydaniu Newsweeka, który od jakiegoś czasu prosperuje wyłącznie w sieci. Jak zatem pokonać konkurencję internetową i przekonać klienta, by zdecydował się na skorzystanie z usług tej, a nie innej firmy? Odpowiedź jest prosta. Nic na świecie nie działa na konsumenta tak bardzo jak skuteczna reklama. To dlatego tak wiele firm wprowadza dziś różnorodne promocje i rabaty nie tylko na produkty, ale także na usługi. Ostatnimi czasy pojawiły się również firmy, które za pomocą nowoczesnych technologii potrafią wypromować określoną spółkę w sieci. Dla przykładu chodzi między innymi o pozycjonowanie z HopNaTop. Wspomniana firma jest jedną ze spółek, które dzięki określonym zabiegom potrafią podnieść pozycję danej strony internetowej w wyszukiwarce. Dzięki temu internauci o wiele częściej zajrzą na witrynę firmy, która zdecydowała się na tego typu usługi. Pozostaje wciąż jednak pytanie, dlaczego społeczeństwo coraz częściej przekłada zakupy wirtualne nad te tradycyjne. Jakie przesłanki kierują internautami podczas korzystania z usług internetowych firm i czy za jakiś czas całkowicie przeniesiemy swoje życie do cyberprzestrzeni?

Dlaczego konsumenci wolą internetowe zakupy

Internetowe zakupy są dziś przede wszystkim o wiele tańsze. Dodatkowo zaoszczędzają czas, który można przeznaczyć na przyjemności. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej użytkowników sieci korzysta z tego rodzaju transakcji. Fakt ten sprzyja rozwojowi firm internetowych, które na każdym kroku pragną zadowolić swoich klientów. Stąd tak licznie wprowadzane ułatwienia, jak odbiór paczki w wybranym przez siebie punkcie czy też dostawa do domu. Warto jednak pamiętać o tym, że wirtualne zakupy nie zastąpią nam tych prawdziwych. Co jakiś czas należy wybrać się do sklepu samodzielnie chociażby po to, by pokazać dzieciom jaką radość sprawia rodzinie wspólne kupowanie produktów, z których potem razem można ugotować obiady czy też upiec ciasto.

Kultura popularna napędza współczesny biznes

media wirtualneW internecie znajdują się firmy naprawdę różnorodnego typu. Można znaleźć tam między innymi sklepy spożywcze – swoje usługi w internecie proponuje na przykład TESCO, usługi oferowane przez wróżki czy wyroby własnoręcznie wykonywane przez właścicieli stron. Coraz częściej internet jest również źródłem informacji. Nie tylko firmy, ale także media przenoszą się do sieci. Społeczeństwo widząc taki stan rzeczy także propaguje tego typu postępowanie. Dodatkowo należy wspomnieć także o tym, iż spółki w tradycyjnych punktach sprzedaży na każdym kroku zachęcają klientów do odwiedzenia swojej strony internetowej w celu przejrzenia szerszej oferty. Konsumenci zachęcani z każdej strony do tego typu transakcji, coraz częściej traktują normalne zakupy jako przymusowe zło. Nie wiadomo więc jakie losy czekają firmy, które dziś funkcjonują wyłącznie w formie tradycyjnej. Być może za jakiś czas większość z nich także zdecyduje się – idąc za przykładem wspomnianego – już Newsweeka – przenieść swój biznes do sieci. Należy jednak zwrócić uwagę na to, że nie wszystkie działalności, szczególnie te usługowe, mogą zrezygnować z rzeczywistego świadczenia usług. Firmy takie jak warsztaty samochodowe czy sklepy krawieckie nie muszą martwić się o to, że zostaną wyparte przez witryny w cyberprzestrzeni. Nie muszą jednak całkowicie odcinać się od tego co wirtualne. Strona internetowa nie musi być „siedzibą” firmy. Może również służyć jej jako wspaniała reklama, dzięki której nowi klienci dowiedzą się o istnieniu jakiegoś punktu usługowego w swoim mieście i zechcą z niego skorzystać.

Wydaje się więc, że w gruncie rzeczy firma internetowa wcale nie jest złym pomysłem. Jest to opcja przede wszystkim dla tych, którzy mają pomysł na siebie i swoją wirtualną działalność. Należy podkreślić, iż biznes w cyberprzestrzeni funkcjonuje na podobnych zasadach co ten tradycyjny. Dobry biznes plan oraz odpowiednia reklama mogą zagwarantować szybki sukces. Zanim zdecydujemy się założyć firmę w sieci, warto przyjrzeć się innym stronom, które działają w branży upodobanej sobie przez nas. Obserwacja rynku niczym nie różni się w przypadku internetowych firm. Ważnym elementem jest również posiadanie kompetentnej strony internetowej. Ta ostatnia musi być przede wszystkim czytelna i zrozumiana dla potencjalnego klienta. Co więcej, należy zadbać również o dobrą reklamę. W cenie z pewnością będą organizowane co jakiś czas promocje, na które masowo natrafić można przeglądając internetowe sklepy czy firmy oferujące usługi. Wiele rozwijających się firm decyduje się na pozycjonowanie z HopNaTop, czyli innymi słowy mówiąc na oddanie swojej strony w ręce specjalistów, którzy pomogą wypromować daną stronę w sieci. Dzięki takim zabiegom spółka internetowa ma szansę przede wszystkim na to, by pozyskać nowych klientów, a co za tym idzie – większą ilość intratnych zleceń.