Dlaczego warto ćwiczyć na świeżym powietrzu?

Codzienna aktywność na świeżym powietrzu pomaga idealnie dotlenić nasz organizm. Badania wykazują, ze nawet 30 minutowy spacer ma na nas zbawienny wpływ, ponieważ widocznie usprawnia funkcjonowanie naszego organizmu. Wybierając idealną formę aktywności dla siebie powinniśmy zastanowić się nad tym ile czasu każdego dnia możemy poświęcić na ćwiczenia, a także dopasować je do naszych osobistych preferencji.

Dla początkujących

Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z ćwiczeniami fizycznymi wybierz takie formy aktywności, które lekko wprowadzą cię w nowy styl życia. Nawet zwykłe, codzienne spacerowanie pomaga wzmocnić serce i zapobiega chorobom sercowo-naczyniowym. Ta forma aktywności działa także zbawiennie na gęstość naszych kości, zapobiega więc osteoporozie. Codzienny ruch wspomoże także zmagania o szczupłą sylwetkę i pomoże odzyskać energię i dobry nastrój. Spacery pomogą nam także uodpornić się na różnego rodzaju infekcje. Jeżeli zapragniemy pójść o krok dalej dobrą alternatywą jest nordic-walking. Szybki spacer z kijkami ma wiele zalet między innymi wzmacnia nasz system odpornościowy, ponieważ dotleniony organizm sprawniej broni białe krwinki. Tego rodzaju trening uaktywnia 90% mięśni całego ciała! Pomaga także szybko spalić zbędne kalorie. Są to bardzo przyjemne i łatwe ćwiczenia, które nie obciążają stawów i pomagają łagodzić napięcie mięśniowe w okolicy barków, idealnie więc nadają się do osób, które przesiadują długie godziny w pracy przed komputerem.

Niezwykle popularna jest także jazda na rowerze. Przede wszystkim oprócz roweru i obuwia nie potrzebujemy specjalistycznego sprzętu. Codzienna jazda na rowerze pomaga nam spalać zbędne kalorie a także obniża poziom złego cholesterolu we krwi. Jednostajny wysiłek sprawia, że zwiększa się pojemność płuc, krew jest lepiej dotleniona, a serce sprawniej pracuje. Dzięki jeździe na rowerze poprawiamy wydolność naszego organizmu, a także stajemy się odporniejsi na stres i zmęczenie. Kontakt z naturą zdecydowanie ma na nas pozytywny wpływ.

Dla aktywnych

Jeżeli należysz do osób aktywnych z pewnością bieganie to dla ciebie codzienność. Warto jednak urozmaicić swoje ćwiczenia tak, aby nie popaść w rutynę. Jedną z nowszych dyscyplin, która dopiero zadomawia się w naszym kraju jest street workout. Trening ten polega na aktywności fizycznej w przestrzeni miejskiej. Ćwiczenia bazują na kalistenicznych podstawach, a wykonujemy je na tym wszystkim, co oferuje nam tak zwana mała architektura: trzepaki, drabinki, latarnie, place zabaw. Ta forma aktywności jest całkowicie darmowa i do jej wykonywania nie potrzebujemy specjalistycznego sprzętu, ani stroju. Wystarczy motywacja. Do ćwiczeń wykorzystujemy siłę naszego własnego ciała. Najczęściej spotykane w tego rodzaju treningu ćwiczenia to pompki, podciąganie, przysiady, brzuszki, wznosy nóg. Trening podnosi naszą ogólną wytrzymałość, pomaga zrzucić zbędne kilogramy a także doskonale nad dotlenia – poprzez codzienny ruch na świeżym powietrzu. Warto więc zapoznać się z nim bliżej.  

 

Our website is protected by DMC Firewall!